2010. október 2., szombat

Karamellás-kávés körtetorta

Szeretem a No Saltyn lévő recepteket nézegetni, bár még alig csináltam belőlük, viszont kaptam nagyon olcsón
körtét, és utána néztem, miket lehetne, ami megfogott a lefordított karamellás tetejű. Aztán hozzátettem
a kávét, így kétfélét sütöttem egybe. A körte egy olyan őszi gyümölcs, ami nem mindig és nem mindenkinek
ízlik, ezért nem is egy tömeg gyártásra felhasznált sütikbe rakják. Lásd: almás rétes (nem körtés), almaszósz
(nem körteszósz) stb. sorolhatnánk. Természetesen sokfélesége és minősége is fontos tényező.
Persze a kedvenc pite sütőformámba tettem és ebből könnyen kifordítható. Ez az egy dolog okozhat nehézségeket.
Hozzávalók:


  • karamellizált cukor, körte
  • 2 tojás, 1.5 dl cukor, 1 zacskó vaníliás cukor, 
  • 1.5 dl olaj
  • 3 dl liszt sütőporral
  • 2 dl joghurt
  • 1 evk kávé vízben feloldva
A karamellt beleöntjük a tepsibe, majd a felszeletelt körtéket és ráhalmozzuk a tésztát, kb 20 percig sül.
Ha picit hűlt, akkor kifordítjuk és tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése