2010. december 30., csütörtök

Rakott tengeri hal

Ez a recept is úgy kezdődött, hogy: mit csináljak ennyi borral?
Azután pedig, volt a mélyhűtőben hal, és a marokkói citrombefőttemet is ki akartam próbálni,így kikristályosodott, hogy ez az új egytálétel az ideális most, amikor nem tudom, mit is főzzek.
Hozzávalók: 4 szelet pangasius filé, olívaolaj, 1 vöröshagyma, 3 gerezd fokhagyma, 2 sárgarépa, 2 fehérrépa (gomba, nekem nem volt), 2 ek liszt, 1 dl száraz fehérbor, 2 dl tejszín, kakukkfű, só, bors, marokkói citrom http://pinkcsoki.blogspot.com/2010/11/marokkoi-citrom.html
Krumplipüréhez: kb 5 nagy szem krumpli, 2 tojássárgája, 5 dkg vaj, 1 dl tejszín, só, szerecsendió

A halfiléket sóztam, borsoztam és olajon elősütöttem.
A hagymákon megpároltam a zöldségeket, az aprított citromot is hozzáadtam, fűszereztem, megszórtam liszttel, majd felöntöttem borral, tejszínnel. Ezt a zöldséges ragut még forralgattam, a krumplipürét elkészítettem és a tojásokat is hozzákevertem.
A halakat a tálba tettem, aztán a zöldségréteg, végül a krumplipürével takartam be, kb fél óráig sütöttem, amíg egy picit megpirult a teteje.




Nekem még hidegen talán jobban ízlett, mint frissen. Szerintem jó kis egytálétel, most készítettem először.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése