2011. január 9., vasárnap

Bagel

Nem vagyok nagy rajongója, de amikor az egyik főzőműsorban láttam, hogy előfőznek egy kelt
tésztát, meglepődve figyeltem végig, és ki is próbáltam. Több receptet találtam, én a tojás
nélkülit választottam. Sokan panaszkodtak, hogy itthon nem lehet nagyon "igazit" kapni.
A bagel számomra még nem létfontosságú, ezért nem figyeltem föl rá eddig.
Nekem tetszett, persze nem kezdőknek való, mert túl sok fázisból áll, de mivel én a kelt tésztákhoz
könnyedén állok, ezért csak az előfőzés volt új és szokatlan procedúra.

Receptem: 50 dkg liszt, 2 dkg élesztő, cukor, só, 3 dkg vaj, 3 dl víz
Főzővíz: 50 g cukrot karamellizáltam, felengedtem vízzel és lehet bele szódabikarbónát is tenni.

Jól összegyúrjuk kemény tésztává, "karikákat" alakítunk ki (lehet sodrással, vagy gömbből lukasztással),
1 percig főzzük, megkenjük tojással megszórjuk szezámmaggal és 15-20 percre sütőbe toljuk.

Persze a pihentetés nagyon fontos, hiszen kelt tésztáról van szó. Én még tökmaggal és mazsolával is próbáltam,
ez utóbbi olvasztott csokiba mártogatva nagyon gyorsan elfogyott. A magosak pedig szendvicsként voltak
mutatósak.







2 megjegyzés:

  1. Fantasztikus, művészi fokra tudod emelni a szendvicset is! Gratula, mint mindig! :-))
    milka

    VálaszTörlés
  2. Néha egy jó szendvics is mennyei!

    VálaszTörlés