2011. január 22., szombat

Egyszerű fehér torta

Az első fondant bevonóm: sajnos kemény lett, kell még gyakorolnom.
A torta színét (szerintem)  - egy-két külföldi blogokat találva - a fehér hó színe adta.
Gyönyörű, sejtelmes képek, csupa fehérség, ez jellemzi ezt a csoportot.
Nagyon hangulatos, bár tél végén nem biztos, hogy erre vágyunk...!
De engem most megihletett , mert mint látjátok színmániás vagyok, most üdítően hatott ez az új élmény.
Még nem döntöttem el, hogy ezzel a cukros mázzal, vagy inkább marcipánnal vonjam be a februári szülinapi
tortákat. Addig is gyakorlok, bár közbe jöhet még bármi.
A legközelebbi, valószínű csokis  illetve kakaós lesz, illetve kipróbálom majd a pillecukrosat is, talán egyszerűbb is az a fajta.
Fondant: 2 tk zselatinpor, 6 evk víz, gőz fölött megolvasztani margarinnal, mézzel és kb 40 dkg porcukor,
amivel gömböt formázunk és befóliázva várunk 1 éjszakát. Utána nyújtjuk és formázzuk.
Nem is szoktam enni ilyen tortát, de most arra gondoltam, miért ne.
Az alap tészta viszont tökéletes : 4 tojás, 15 dkg cukor, 35 dkg liszt, sütőpor, vanília aroma, 1,5 dl olaj,
1,5 dl tej. Ez egy sűrű kevert tészta, jobb, mint a piskóta, mert biztos, hogy nem esik be és sokáig tartja
meg a formáját.
Most eperlekvárral és vaníliás krémmel töltöttem meg a lapokat. (puding, plusz cukros vaj keveréke)












Utóirat: letakarva szobahőmérsékleten a cukorfondant megpuhult, így könnyebben lehetett  alakítani!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése