2011. január 20., csütörtök

Kacsaleves daragaluskával

A jó húslevest  gyógyerejűnek tartják, biztos van benne valami. Nem szoktam étteremben
húslevest kérni, viszont itthon imádom, Bármelyiket!
Most ismét kacsa került a tányérunkban, nem túl elterjedt szerintem, de ha szeretjük a kacsát, ez is fog ízleni.
Jó lenne többet főzni leveseket, mert mostanában nem túl gyakori. Már leszoktunk a 3-4 fogásos
hétvégi ebédekről, mert nem bírtuk végigenni. Viszont ha lecsökkentem a mennyiségeket, akkor
rászokhatnánk a "normális" adagokra, ami azért jóval kisebb, mint amit gondolok.
Ez a leves ismét nagy adag lett!:))
Feltettem az aprólékokat  sóval, szemes borssal , fokhagymával, vöröshagymával főni,  később a zsiradékot le kell szedni, ha nem akarunk
túl zsíros levest eszegetni, beleraktam a zöldségeket (sárgarépa, fehérrépa, zeller, lehet gombát is, paradicsomot, paprikát)
tovább fűszereztem lestyánnal, kakukkfűvel, erős paprikával ( chili), szerecsendióval, majorannával.
A lestyánt minden levesbe érdemes tenni, attól lesz igazán különleges és a kockákat el lehet felejteni.
(Nem is értettem soha, miért nem fűszernövényekkel oldják meg az ízeket jónéhányan!)
Ezeken kívül, lehet szegfűszeget, vagy kardamóm magot is beletenni. (én most szegfűszeget raktam)
1-2 óráig lassú tűzön főzögettem, addig a daragaluskát is odakészítettem:
1 tojás, 4 dkg kacsazsír, só, bors kb 3-5 evők. búzadara. Lehet még szerecsendióval vagy petrezselyemmel ízesíteni.  ( 1 óráig hagyom állni, megduzzadni, akkor nem lesz kemény!)




2 megjegyzés:

  1. Sosem ettem még kacsából húslevest! Nagyon tetszik így ez a leves!

    VálaszTörlés
  2. Igazi húsleves feeling: olyan régi nagymama szerű ízeket kapunk.

    VálaszTörlés