2011. január 17., hétfő

Svéd almás trifle

Találtam egy ilyen nevű receptet, és kíváncsi voltam, vajon ízlik-e majd, elkészítettem.
Mitől svéd? Az almával magyarázták, de nekem ez megint kapóra jött. Valamelyik nap
láttam a Lidl-ben egy almaszószt üvegben, és úgy megkívántam, majdnem megvettem!
De akkor eszembe jutott, milyen butaság lenne, ha a hűtőben  meg ott fonnyadoznak a zöld kis almák!
És arra várnak, hogy legyen belőlük almaszósz!
Úgyhogy egyszerűen megfőztem az almákat cukorral, fahéjjal, szegfűszeggel, citrommal.
Összeturmixoltam és lehűtöttem.
A kekszmorzsát összekevertem olvasztott vajjal és pici lekvárral.
A tejszínt felvertem cukros habbá. Rétegezve beletöltjük a kis desszertes formákba és pirított
mandulával megszórjuk. Kész is! Persze likőrrel, rummal meglocsolhatjuk még a keksz réteget,
én Bailey'ssel ízesítettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése