2011. január 13., csütörtök

Vadas zsemlegombóccal

Kicsi koromban ez volt a nagy kedvencem, otthon nem emlékszem, készült-e ilyen fogás,
viszont mivel az iskolában ebédeltem évekig, nekem még a menzán is nagyon ízlett.
Szerintem ez volt az ottani ételsorok között az "ünnepi".
Pár éve készítettem egy vadas nyulat, azt azóta is emlegetjük, annyira jól sikerült, most viszont
a zsemlegombóc volt a porondon. Ez egy igazi bonyolult, pepecselős, de igen laktató ételsor!
A mártás: hagymát aprítottam , a zöldségekkel (sárgarépa, fehérrépa, zeller), sóval borssal , babérlevéllel
pároltam, majd vörösborral picit felfőztem és összeturmixoltam. kb 2 evőkanál cukrot karamellizáltam, majd kurkumás, picit csípős mustárral, citromlével, tejföllel és tejszínnel mártássá főztem újra.
A zsemlekockákat megpirítottam és a nokedlis tésztában (tojás, só, liszt, víz/tej, petrezselyem)
pihentettem, majd kifőztem.
A marhahús nekem akkor ízlik a legjobban, ha marhahúslevesből, jó puhára főzve szedjük ki.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése