2011. február 3., csütörtök

Fahéjas-csokis torta

Már írtam, hogy készülődök a szülinapi tortákra, ezért most kivételesen egy hónappal előtte kipróbálgatom
a recepteket, még úgysem csináltam ezt soha. Mindig egy nappal előtte készítettem, ha nem vettem.
Viszont így lehet , hogy csömörünk lesz, mire eljön a nap, sőt az is lehet, hogy egy régi kedvenc lesz
megsütve, majd meglátom!
Most is az alaprecept lett a torta tésztája, ( fahéjjal fűszerezve):
2 tojás. 10 dkg cukor, 17 dkg liszt, 0,75 dl tej, 0,75 dl olaj, 0,5 zacskó sütőpor,vaníliás cukor, fahéj
a krém pedig csokis, amit így még sosem kóstoltam:
2 tojás, 10 dkg cukor, 2 evőkanál liszt, 3 evőkanál kakaó, fahéj, 5 dkg csoki, 2,5 dl tej, 10 dkg vaj.
Gőz fölött vagy lassú lángon kevergetjük, amíg sűrű lesz, végül a vajjal krémesítjük.
A kevert tésztára egy angol lekvárt kentem (narancsos, kandírozott narancshéjakkal),
a külső díszítése pedig felvert tojásfehérje volt, amit  külföldi oldalakon találtam és nekem nagyon tetszetős!
3 tojásfehérje, 3/4 pohár víz, cukor, ezeket gőz felett felverem, amíg elolvad a cukor,
majd pici sóval továbbverem , hogy jó tartású habot kapjak.
Nagyon tömény, laktató tortát kaptunk. Egy szelet bőven elég egyszerre, és szerintem elég olcsó is.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése