2011. május 6., péntek

Áfonyás tejszínes kalács

Most nem a hagyományos receptet használtam, hanem a No Salty-n olvasott tejszínes kalácsot.
Nagyon tetszett, mert imádom a tejszínt és kíváncsi is voltam, milyen lesz, vaj és olaj nélkül.
Svédországból jött ez a fajta kalács, bár még nem jártam ott, most úgy érzem közelebb vagyok...

Szuper lett, tényleg! A aszalt áfonya persze még fokozta és érdemes lekvárral is megkóstolni.
Természetesen én tejjel ittam, így egy igazi klasszikus , békebeli reggeli hangulatot varázsolt mindenki számára.

Hozzávalók: 2 dl tejszín (nem főző!), kb 30 dkg liszt, 2 kanál cukor, (vaníliás cukor még jobb!) fél citrom reszelt  héja, 2 dkg élesztő/ 1/2 tasak szárított élesztő, aszalt vörös áfonya, de ehelyett mazsola vagy bármilyen aszalt gyümölcs is belekerülhet.
Jól összegyúrjuk, dagasztjuk, kb 50 percig kelesztjük, én azután választottam és tekertem bele  az aszalt vörösáfonyákat, megkentem tojássárgájával, majd meleg sütőben   25-45 percig sütöttem..
Az eredeti recept alapján letakarhatjuk , akkor a megsült héja picit visszapuhul.













3 megjegyzés:

  1. Tejszínes? Ki fogom próbálni! köszi! :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Én meg még gondolkoztam, feltegyem-e, de így megérte, Te is ilyen próbálgatós vagy!:)

    VálaszTörlés
  3. Igen, én szeretem kipróbálgatni a recepteket. :) Jobban, mint kitalálni egyet, aztán szembesülni vele, hogy már rég kitalálta más. :D (van is itthon minden, csak tejszín nincs - csak főző)

    VálaszTörlés