2011. május 2., hétfő

Hagymás bucik

Régebben az egyik közértben vettem meg magamnak a hagymás kenyeret, de most már persze megcsinálom inkább. Most húsvétkor rengeteget sütöttem , főztem,  és nagyon élveztem!

Ez volt az egyik kelt tészta , amit uzsonnára sütöttem:

Kb 50 dkg liszt, 2 dl langyos víz, 0,5 dl tej, 1 kanál cukor, 1 kiskanál só, 2,5  dkg élesztő /1 tasak szárított, 2 evőkanál olívaolaj. 1 fej pirított vöröshagyma.

A tésztát simára gyúrjuk, majd pihentetjük, addig a hagymát olajon megpirítjuk. A hagymákkal megszórt gombócokat megformázzuk, bevagdossuk és még keleszthetjük kb 20 percig, aztán berakjuk az előmelegített sütőbe.
Lehetne egy kenyérkét is sütni belőle, de nekem ezek a formák tetszettek meg. A tetejét megkentem tojássárgájával és kb 20 perc alatt készre sültek.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése