2011. június 12., vasárnap

Vaníliás Pavlova karamelles ananásszal

Ezt az édes finomságot a megnyert nyeremény főző estéjén sütöttük, most lejegyzem a receptet, mert szerintem klassz volt.

Hozzávalók: 6 tojásfehérje, 300 g vaníliás cukor, 2 teáskanál balzsamecet/borecet, só, 4 kanál víz, 2 kanál kukoricakeményítő.

A fehérjéket habbá verjük csipet sóval, majd a vízzel tovább keverjük. A cukrot a keményítővel elvegyítjük és kanalanként hozzáadjuk. Legvégül az ecetet is, amíg kemény és fényes habot kapunk.
150 C fokon kb 1 óráig sütjük. (ebből kb 6 kisebb tortácskát halmozunk)

2 pohár tejszínt: habbá verjük, a kisült tortácskákra halmozzuk..

Karamellhez 1-4 evőkanál cukrot  olvasztunk, az 1 rúd vanília rúd kikapart belsejét belekaparjuk,  bele az ananászkockák és Malibuval flambírozva , nagyon édes!

Tejszínhab és málnaszósz a dekoráció, plusz még házi vaníliás fagyival is megpakoltuk!
Szerintem a pazar szó kifejezi ezt az édességet!




















2 megjegyzés:

  1. Szia!

    Én is ott voltam és nagyon finom volt a pavlova. Ott ettem életemben először, remélem ez nem ciki! :)
    Betty

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Én is most csináltam először, tök jó!:)

    VálaszTörlés