2011. november 10., csütörtök

Libaleves mákos bulgurgombóccal

Úgy megörültem, amikor a közértben féláron jutottam egy egész libához!
Nekiálltam a feldarabolásához, és közben kitaláltam, mit is szeretnék  most  kicsit máshogy csinálni., enni.
A mellből már tudom, mi lesz, legközelebb fel is teszem!

A töpörtyű jó vacsi lett, néha mindenkinek jólesik egy  szelet zsíros kenyér!
A leves nagyon finom , kellemesen csípős lett,a tésztán sokat gondolkoztam, a lúdgégét igen szeretjük,
de tudtam (mivel nem vettem), most más lesz benne.
Nyár óta rákaptam a bulgurra, így gondoltam egy nagyot, és készítettem belőle pár gombócot.
Hasonló a grízgombóchoz, könnyen elkészíthető, kb tíz percig pihentettem, miután összekutyultam, majd lobogó , sós vízben kb 5- 10 percig főztem. A mák pedig a közelgő ünnepek és a fotózhatóságára gondolva került bele.
Hozzávalók: kb 2 dl bulgur, pici víz, kb 4 dkg vaj, 1 tojás, só, ízlés szerint mák
Leves: aprólékok (szárny, hát stb), hagyma, fokhagyma, só, színes bors, chilipaprika, majoranna, lestyán, kakukkfű, római kömény, szerecsendió
zöldségek (kelkáposzta, fehérrépa, sárgarépa, zeller, karalábé, petrezselyem)












2 megjegyzés: