2012. január 13., péntek

Királyrákos lepény

Annyi finomságot  ettünk Szilveszter  éjszakáján,  hogy alig tudtunk mozdulni   (bélszín szarvassonkába  göngyölve,  lazac- tészta  tekercs,  kacsamell  szegfűszeges  párolt lila káposztával, sütőtökpürével)

Úgyhogy  elmaradt  ez a (kedvenc)  nagy rák, amit  terveztem, elég jó áron sikerült vennem még decemberben  és arra gondoltam, hogy majd valami salátára teszem.
Talán már írtam, hogy  a legegyszerűbben kedvelem a legjobban, azaz olajon  chili, fokhagyma , majd  rózsaszínre párolva citrommal, esetleg fehérborral, de most  kísérletezni  szerettem volna,  mert még  így  nem csináltam,  és  nem is ettem.
Ezenkívül, mivel szeretném bemutatni a könyvet is , amiből elkészítettem, egyben játékban is részt veszek, melyet Kati , blogszülinapján indított.
Olyan régi, hogy még évszámot sem nyomtattak :). szóval Konyhavarázs sorozat No. 2. Francia szakácskönyv, melyben igazi ínyencségek is megtalálhatóak.
Sajnos nem emlékszem, honnan van, de legalább húsz éve meglehet. Egész menüsorokat lehet belőle megfőzni, az előételektől a süteményekig. A francia nyelv és konyha régóta kedvencem, mi mást is ajánlhatnék elsőre!

Recept: 30 dkg leveles vajastészta, (én saját egyszerű  házi omlóssal készítetem),
50 dkg kagyló (ezt most teljesen kihagytam), 12 nagyobb garnélarák,
1 kisebb homár (nem is értem, ezt miért hagytam el?:)), 6 dkg vaj, 1 evőkanál liszt, 2 dl tejszín, 2 tojás, őrölt bors, szerecsendió, és én még kiegészítettem zöldbabbal ( csak a színe miatt), ezenkívül szerintem finomabb 1 gerezd fokhagymával, illetve lehet chilit is belehinteni, és citrommal meglocsolni.

Szóval így főzök én, látható, nem mindig követem a leírtakat, de azért használok néha könyveket!














4 megjegyzés:

  1. Akkor ez most csak garnéla? Az sem rossz. Én szeretem.

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, de ne panaszkodjunk, ha csak ez kerülhet bele!:)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Erika, köszönöm a könyvajánlót, igazán finomat főztél belőle, bizony lettem volna nálad vendég. Igaz franciául nem tudok, pedig tanultam néhány évet, de biztos a többi recept is ilyen jó abban a könyvben. Esetleg egy fotót nem készítesz róla?
    Köszönöm, hogy velem ünnepelsz, játszol:)

    VálaszTörlés
  4. Mármint a könyvről(?), persze, nem is gondoltam rá!:))

    VálaszTörlés