2012. február 6., hétfő

Egy igazi téli Gombócleves

Ez a leves annyira ízlett gyermekkoromban, hogy sok-sok évig kerestem, melyik recept hasonlít ahhoz, amilyenre én emlékszem.
Mostanában láttam, gondoltam, teszek egy kísérletet, hátha ez a tökéletes.

Ez a tartalmas leves igazán kellemes egy hideg estén is, melegsége átjárja az egész testet-lelket elégedettséggel .

Hozzávalók: 50 dkg sertéshús/lapocka (több helyen láttam borjúból) , 1 nagy  vöröshagyma , 2 -2  sárgarépa, fehérrépa, 1 zellergumó, 3 gerezd fokhagyma, 15 dkg gomba (elhagytam),   zöldborsó/ most zöldbab, 2 dkg zsír, 2 tk pirospaprika, só, bors,majoranna, 1 babérlevél, 1 evők liszt, , 2-3 dl tejföl+víz
 (sok helyen tejszín+ tojássárgája szerepel, nem hinném, hogy én anno ezzel ehettem!:))

Burgonyagombóc: 20 dkg burgonya, kb 10 dkg liszt, 1 kisebb tojás, (eredetiben volt búzadara is),só, petrezselyem (elhagytam,de szerintem még finomabb lehetett)








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése