2012. február 26., vasárnap

Epres-mascarpones torta csokival

A múltkor meglepődve vettem észre milyen kevés eprességet tettem fel a blogra, pedig eddig tényleg inkább ezt a gyümölcsöt részesítettem előnyben mindegyik előtt.
Amióta blogolok, sok mindent kipróbáltam aminek igazán örülök és igazi hobbit találtam, ami a fényképezésen is túlmegy.
Ez a gyönyörűség természetesen eperlekvárból készült, de már most nagyon várom az első igazi epreket!

Az elmúlt hetekben inkább málna-málnás rajongónak hívhattak, de most eldöntöttem beerősítem az eper szót a blogon.

Hozzávalók:  200 g csokis keksz  (keksz+ csokidarabok), 10 dkg vaj /  vagy brownie
250 g mascarpone, krémsajt  kis üveg eperlekvár, 1 citrom reszelt héja,  1 narancs facsart leve, 1,5 dl tejszín, 1-2 kanál eperpálinka (elhagyható), 5 dkg  olvasztott csokoládé (díszítéshez)


Ha kekszes alapot választjuk , egyszerűen összekeverjük a tört kekszet olvasztott vajjal, és betesszük 10 percre a mélyhűtőbe. A mascarponét összekeverjük a lekvárral,  citromhéjat reszelünk bele, narancsot facsarunk. Ízesíthetjük pálinkával, mivel mini tortaformákba halmozzuk, így mindenkinek egyedien állíthatjuk össze. A tejszínhabot habbá verjük, vagy lazítjuk vele a mascarponét, vagy egy harmadik réteget kenünk rá.

Most sajnos csak tejcsokit találtam otthon, de az igazi, az étcsokival készülne...!:)











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése