2012. február 8., szerda

Francia mandulás tortácska málnával

Amint megláttam, beleszerettem, nekem is  kell ez a sütike azonnal! (Gondoltam)
Mostanság elég kevés időm van, de este általában nekiállok, és sütök-főzök. (levezetésnek)  Sokszor sajnos
nem is lesz lefotózva, mert elfogy, nagyon el kell dugni, hogy esetleg másnap meg tudjam örökíteni.

Ez a tortácska egy francia krém, a frangipane (mandulás) krémtől francia, illetve  a vajas tészta is gyakori a süteményeikhez.


Hozzávalók:

Krém: 5 dkg vaj,  5dkg cukor, 5 dkg darált mandula, 1 tojássárgája, fél kanál vanília eszencia
Tészta:35 dkg vajas leveles tészta , 1  tojássárgája a kenéshez (25 dkg liszt, 15 dkg vaj, só,cukor, ha kell 1-2-3 kanál hideg víz)

Gyümölcs: eredetileg szilvával (+szilvalekvár) láttam, de én most málnával (+málnalekvár) készítettem.

Ebből az adagból 6-8 tortácska készült. (Nem túl sok!)

A tésztából pohárral köröket szaggattam, a közepén egy kisebb mélyedést nyomtam másik pohárral, a krémmel megtöltöttem (tojással megkentem), ráhalmoztam a gyümölcsöt is és a lekvárt is, majd 15  percig sütöttem.
Még melegében meg is kóstoltam, amint látjátok! Nagyon nagy elismerést kaptam a fiamtól, és meg is lepődtem, mert ezt a mondatot már párszor hallottam: )) "Ilyen finomat még sosem ettem!"











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése