2012. július 4., szerda

Bazsalikomos- bodzás egreses joghurtfagyi


Most vettem először idén egrest.  Pont ma mondta a piacon az eladó, hogy alig lehet kapni, és duplájára fel is ment az ára.
Tizenévesen sokszor ettem, mert szinte mindenhol volt bokor, ahol éppen nyaraltunk, de most sajnos sehol sem jutok hozzá, csak a piacon.

Én kifejezetten szeretem, de sokan túl savanykásnak találják.
Még mindig a hideg nyalánkságoknál tartok, ezért lett ebből is hűs jégkása, bár az egres szósz a nagy kedvencem.

Nigellánál láttam a bodzavirágosat, de szörppel is jól helyettesíthetjük!



Hozzávalók: fél kg egres, 2 dl görög joghurt, 2 dl tejszín, 2-3 kanál méz/ cukor, pár kanál víz, bazsalikom, bodzaszörp/bodzavirág

Megpucolás után, pár kanál vízben, cukorral főzzük kb 10 percig, aztán átpasszírozzuk, hozzákeverjük a  szörpöt, joghurtot és tejszínt, végül az apróra vágott bazsalikomot.
(Lehet a bazsalikomot  tejszínnel főzni, akkor nagyon finoman érződik majd a bazsalikom!)










2 megjegyzés:

  1. De szuper! Tényleg szinte sehol nem lehet kapni, vagy ha igen, akkor iszonyú éretlen, nem csak szimplán savanyú. :-(

    VálaszTörlés
  2. De milyen finom, nem is gondoltam volna! Azért a méztől, szörptől édes is lett :), és nagyon krémes.

    VálaszTörlés