2012. augusztus 19., vasárnap

Szecsuáni borsos kacsamell rizibizivel szilvamártással


Régóta készültem elkészíteni ezt a kacsamellet, de sajnos a fincsi sárgabarackos változata még várat magára. Így most valami gyors szószt találtam ki hozzá, amivel igencsak feldobtam.

Hozzávalók: 2-3 tenyérnyi kacsamell, csípős  (jalapenos) só, szecsuáni bors, szegfűbors, rózsabors, majoranna, fokhagyma
Rizibizi: kb 2 dl rizs, olívaolaj, só, bors, fehérbor, fokhagyma, zöldborsó, vaj
Mártás: az alaphoz 1 dl vörösbor, 3 kanál balzsamecet, 1 cukor,  2-3 kanál "zöld" szilvalekvár, (narancsos) mustár ízlés szerint, só

A kacsamelleket befűszerezve állni hagyjuk a hűtőben fóliába tekerve, majd fent 4-5 percig erős lángon átsütjük kezdve a bőrös oldalával, aztán kb 10-15 percre sütőbe rakva sütjük. Az igazi , ha rózsaszínű marad a közepe, de nálunk sajnos a többség kérésére inkább átsütöttem. Viszont nem száradt ki,ami jó!

A fent megmaradt serpenyőben készítettem a mártást/szószt, mert a sok fűszer, kacsa zsírja benne maradt ezért finom fűszeres lett a szósz is.

Rizibizi: A rizst először olajon kevergetve pirítom, fűszerezem, fokhagymázom, majd felöntöm vízzel borral, végén a borsót is beleszóróm, és a legvégén vajat keverek hozzá.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése