2012. október 22., hétfő

Diós pogácsa / scone

Milyen sokszor eszembe jut,de végre dióm is akadt otthon, így teljes volt a gondolat megvalósításához.
Először kenyeret gondoltam belőle, de persze lehetett volna azt is (pl kenyérnap alkalmával), de inkább  kis kenyérkéket és pogácsákat szaggattam.

Amikor először láttam tévében ezt az eredetileg skót  pogácsa /zsömlének hívott finomságot, meglepődtem bár nem emlékszem pontosan miért, mert azóta rengetegszer sütöttem és nagy kedvencem lett!

Ja igen, az író miatt, ugyanis nem kaptam hozzá akkor, ezért nehézkesen indult. De most már nem is esek pánikba, jó lesz joghurttal is, így is nagyon hamar elfogyott!:) Máshol pedig tejjel, tejszínnel is láttam!
A másik furcsaság, mi magyarok azt hisszük, mindenbe kell tojás (gnocchi, pizza tészta stb), de nem, ebbe sem kell, ha nincs otthon elhagyható, az az igazi.


Hozzávalók: kb 30 dkg liszt, kb 2-3 dl joghurt/ író/ tej / tejszín,  1 tojás ( elhagyható), 2 kanál  barna cukor, 5 dkg vaj, 2 kanál dióolaj, 2 marék dió, só, 2 tk sütőpor, 1 tk szódabikarbóna,  fahéj, narancshéj/ citromhéj, lehet még mazsola, aszalt áfonya, füge stb
 Töltelék: tejszínhab, gyümölcs, lekvár
Vagy nálam most fekete borsos sajt, lazackrém stb (amit találunk a hűtőben)

Ami még fontos, 10-15 perc alatt kész is, sőt, le is fagyaszthatod, és akkor csak elő kell venni, bevágni a sütőbe és máris meleg kenyérféle van az asztalon!













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése