2012. október 5., péntek

Pulykatokány csípősen

Ezt a fincsi vacsorát találtam ki egyik nap, miután (persze) egész nap nem ettem és iszonyú éhesen hazaestem.

Nagyon klassz és gyorsan el lehet készíteni! Szeretem a pikáns ételeket, így természetesen nem idegenkedek a savanyú uborkától sem benne. Nagyon meg lettem dicsérve, mert kb 15-20 éve nem ettünk ehhez hasonlót, ami igen csoda, ugyanis régen ez a fajta étel minden étteremben, háztartásban előfordult.

Hozzávalók:
fél kg pulykakocka, 3 gerezd fokhagyma, 5 dkg szalonna,  1 fej hagyma, só, bors, cayenne bors, paprika, majoranna,  babérlevél,1 kanál liszt,  (most) picit csípős savanyú uborka, csíkokra vágott  sonka, tulipán paprika, barbecue szósz, víz
(saját barbecue: barna cukor, ketchup, szójaszósz, chili paprika, fokhagyma, víz, hagyma, almaecet, Worchester, mustár, bors, só)


A húst a hagymákkal  és szalonnával együtt lepirítottam, megfűszereztem, ráhintettem a lisztet, majd felöntöttem, amikor puha, 5 percre még az uborkát és sonkát is belefőztem.

Mi most rengeteg savanyúsággal és fehér kenyérrel tunkoltuk, majd kipukkantunk...

Ezt a számomra új és csodálatosan szép tulipán paprikát muszáj volt feltennem, mert sajnálom, hogy nem akkor találtam, amikor virágos ételeket kellett kitalálni, Tényleg olyan, mint egy virág, és még csípős is!:)











4 megjegyzés:

  1. Örülök, hogy rajtam kívűl mások is szeretik a pikáns, csípős ételeket. A paprika egy a sokféle chili közül, s Mexicóban honos, a neve: Rare Ubatuba Cambuci Pepper.

    Ha meglátogatod a blogomat, több bejegyzést is találsz vele kapcsolatban. Ha elülteted néhány magját, neked is lehet saját termésed.

    A tokány egyébként gusztára sikeredett.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm a hozzászólását, igen, én már csaknem túlzásba esek a csípős ételek fogyasztásával (sajnos!).
    Mint a múltkor is (thai rákleves), most is megyek és megnézem a blogot!:)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is van ilyen csípősöm, nagyon szép, saját termesztés:)
    Hobbychef, köszi a nevét:)

    VálaszTörlés
  4. De jó (Neked), akkor csak én nem láttam még ilyet!:)

    VálaszTörlés