2012. december 3., hétfő

Tejszínes citromlikőr

A sok csokis után végre citromos, de én például a tejbegrízt is citromosan szeretem,tehát egy jó csokitorta után jöhet a citromlikőr...!:)

A végén tehetünk még bele cukrot, ízlés szerint...

Nekem elég volt, sőt!  Ajándékozni is jó, mert igen egyszerű, és ha még valami aranyos kis poharat is találunk hozzá, akkor tökéletes. Ebből a szép fehér kis pohárkából nagyon stílusosan iható!

Hozzávalók: 
2-3 kezeletlen héjú citrom 
2 ,5-3 dl tiszta szesz/ nekem vodka
Kb 2 hétig áztatjuk a citrom héját a vodkában (én el is felejtettem, így 3 hét lett belőle)
20 dkg fehér cukor ( de szerintem biztos finom barnával is!)
1 rúd vanília (vanília eszenciával helyettesíthető)
2,5  dl habtejszín (30 %-os)
2,5 dl víz
A cukorból és vízből szirupot főzünk, ha kihűlt ,(2 hétig érlelt citromos vodka )összeöntjük a citromos vodkával, majd a tejszínt is.
Hűtőben tároljuk, nemcsak inni kitűnő, hanem sütikbe, desszertekre is elengedhetetlen!








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése