2013. január 6., vasárnap

Rakott káposzta

Kicsit vicces volt, amikor felsoroltam a gyereknek hány féle káposztát fogunk mostanság enni (azaz karácsonykor, ez még akkor készült), mert ezt a fajtát nem ismerte, azaz azt jelenti, kb párszor (1-2szer) készíthettem csak!

Pedig nagyon szerettem, és a menzait kifejezetten, olyat nem is tudok csinálni!

Most is igazán egyszerűt választottam! Viszont olyan hamar elfogyott ez a mennyiség, hogy ismételhettem!

Ezért tettem fel, remélem azért már nem kell már januárban megismételni!:))

Hozzávalók:
kb fél kg darált hús, só, bors, köménymag, pirospaprika, piros arany/ erős pista (csípős), római kömény, babérlevél,
 2 kisebb vöröshagyma, 1-2 gerezd fokhagyma, 0,75 kg savanyú  káposzta,  sok tejföl (bele is rá is, plusz a tálalásnál is), kb 15 dkg gersli (hántolt árpa, ehelyett rizzsel szokták), zsír / olaj

A húst pörköltnek elkészítem a gerslivel is főzöm, kb 20 percet, a káposzta felét átmostam, fűszereztem és elősütöttem, ráhalmoztam a gerslis pörköltet, tejfölt, ráraktam a maradék káposztát, és jól megsütöttem, a végén még tejfölt is öntöttem rá, azzal is sütöttem pirosodásig.








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése