2013. január 15., kedd

Vörösboros bárány datolyával mustáros salátaágyon


Körülbelül egy éve vágyom hogy valami finomságot készítsek bárányból,  (és nem húsvétkor, hanem előbb )jelentem, sikerült!

Nézegettem, milyen receptek vannak, de mivel fel akartam használni a konyhában találtakat, ezért a vörösboron akadt meg a szemem .
Jó erős intenzív a bor ízvilága, ezért különösen finommá tette a bárány különleges ízét (mondhatni kellemesebbé), a borókabogyó pedig nagyon passzol mindehhez.



Nagyon kellemes, puha husit vacsoráztunk és igen gyorsan elkészült, ez sem hátrány!

Hozzávalók:
fejenként két-két szelet báránygerinc, Pác: só, bors, mustár, olaj, fokhagyma, (lehet még sarlott hagyma is)
borókabogyó,  csipet fahéj / szegfűszeg vörösbor (most Villányi Cuvee), datolya
idénysaláta + mustár, olívaolaj, só, bors, citrom leve

Először jól átsütöttem az egy éjszakára mustáros, fűszeres bepácolt szeletkéket, majd felöntöttem vörösborral (kb 2 dl) és borókabogyóval, de akár kakukkfűvel, rozmaringgal  is lehet még,  majd addig főztem, míg szinte elpárolgott a bor. (szeletek nagyságától függően  kb 10-20 perc)











2 megjegyzés:

  1. Ez aztán pazar vacsora lehetett! Nagyon guszta! Bárányhúst még eddig nem kóstoltam!Nagyon jól mutat a salátán!

    VálaszTörlés
  2. Köszi! Én is így gondolom, mert nálunk sem sokszor fordul elő!

    VálaszTörlés