2013. április 12., péntek

Császármorzsa pezsgős-csokis eperlekvárral

Na, de rég ettem!
És ilyen sokat sem csináltam soha!
Három adag készült fent, kettő meg a sütőben, mert nem bírtam már állni fölötte!

Egyik nap eszembe villant, miért nem eszünk, vagyis nem is jutott eszembe , mikor is ettünk utoljára.
Most is persze a lekvár felbontásához kellett valamit kigondolnom és így jött a császármorzsa.

Ez igazi, házias, nem az a régi kiszáradt nagyon apró morzsás, de tulajdonképpen teljesen mindegy, mert mindig jól jön egy kis nasi!

Hozzávalók: 1l tej, 1-2 citrom reszelt héja, 1-2 tk vaníliaeszencia, 6 tojássárga, 6 tojásfehérje hab, kb 15 dkg cukor, kb 50 dkg búzadara, csipet fahéj (elhagyható), mazsola (elhagyható), 10 -15 dkg vaj

Én a tésztát először a tejben  a búzadarával állni hagyom, ezért  jó puha, nem ropog a fogunk alatt.
A tojássárgákat cukorral kikeverem és a végén a habjával átforgatom.Aztán  úgy, mint a palacsinta lenne, de fakanállal kavargatva "morzsásra " sütöm sok vajon (én így szeretem!).
A másik, hogy betoljuk a sütőbe és ott átkeverve sütjük. (Nekem ez macerásabb, és nem is lesz olyan!)









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése